W ramach Tygodnia Profilaktyki i Promocji Zdrowia biblioteka szkolna poleca książki z serii Tajniki sportu, w których znajdziecie wiedzę na temat poszczególnych dyscyplin sportu oraz technik stosowanych przez zawodowych sportowców. Podaje reguły gry w koszykówkę i piłkę nożną, uczy technik pływania oraz zapoznaje z dyscyplinami sportowymi należącymi do lekkoatletyki.
W bibliotece miłośnicy wędkowania znajdą poradnik ?Jak złowić sandacza?, wielbiciele koni ?Konie i kucyki? oraz ?Jazda konna bez stresu?, a miłośnicy psów ?Moje hobby pies?.
Serdecznie zapraszamy.
W ramach programu Laboratoria Przyszłości uczniowie klasy 3d wykorzystują klocki jako pomoce dydaktyczne na lekcjach oraz podczas zajęć dodatkowych. To dzięki zabawie klockami można u dzieci poprawić motorykę małą, rozwinąć zdolności pamięciowe i kreatywne. A co ważne ? łączą ze sobą edukację i świetną zabawę.
7 października społeczność naszej szkoły kolejny raz przyłączyła się do obchodów Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia. Korytarze ozdobiły liczne plakaty i ?przypominajki? wykonane przez uczniów. Pod hasłem ?Młodsi sprawdzają, czy starsi tabliczkę mnożenia znają? przedstawiciele klas trzecich i czwartych przeprowadzili badania poziomu tabliczki mnożenia w organizmie każdej chętnej osoby.
W tym dniu szczególnym ? września trzydziestego,
Uczniowie Samorządowej Szkoły Podstawowej nr 3 we Wrześni kl 8A wraz z opiekunami organizują dnia 7 października 2022r. już II edycję zbiórki elektrośmieci pod hasłem ? Drzewko za elektrośmieci?. Zbiórka ta będzie miała miejsce na boisku szkolnym (wjazd od strony ul. Wojska Polskiego) w godzinach od 15.30 do 19.00. Dla każdego uczestnika akcji przewidziana została sadzonka drzewka.
Serdecznie zapraszamy
Organizatorzy
Informujemy, że rozpoczyna się kolejna edycja Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych organizowanych przez Wielkopolskiego Kuratora Oświaty. Serdecznie zapraszamy uczniów do udziału w zmaganiach konkursowych w roku szkolnym 2022/2023.
Poniżej publikujemy Regulamin Wojewódzkich Konkursów Przedmiotowych dla uczniów szkół podstawowych województwa wielkopolskiego w roku szkolnym 2021/2022. Prosimy o uważne zapoznanie się z zasadami organizacyjnymi konkursów.
https://ko.poznan.pl/rodzice_uczniowie/konkursy_olimpiady_turnieje/konkursy_przedmiotowe/
Kodowanie i programowanie to innowacja która uczy wielu umiejętności kluczowych, świadomego korzystania z technologii, analizowania informacji, wykorzystywania wiedzy w praktyce, kreatywności, samodzielnego dochodzenia do rozwiązań i pracy w zespole. Dzieci nabywają wszystkie te umiejętności nieświadomie, na drodze dobrej zabawy. Zajęcia z programowania uczą precyzyjnego myślenia, rozwijają umiejętność myślenia logicznego, kreatywność, pomysłowość, dbałość o szczegóły, powodują wzrost różnorodności pomysłów. W ramach programu Laboratoria Przyszłości nasza szkoła poszerzyła swą bazę pomocy dydaktycznych o m. in. nowe roboty.
O programie:
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Naszą wspólną misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka). W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie
i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane w całości z góry - bez konieczności wniesienia wkładu własnego.
Korzyści z Laboratoriów Przyszłości
1. Z perspektywy szkoły i nauczyciela:
? Sfinansowanie nowoczesnego wyposażenia - nie tylko wymaganego, ale również dodatkowego, wskazanego przez szkołę
? Nowe technologie i eksperymenty, ułatwiające przekazywanie wiedzy
? Wsparcie w realizacji podstawy programowej, prowadzeniu kół zainteresowań i zajęć dodatkowych
? Rozwój merytoryczny nauczycieli
2. Z perspektywy rodzica i ucznia:
? Zwiększenie zainteresowania dziedzinami technicznymi i ścisłymi
? Popularyzacja rozwiązań i umiejętności praktycznych, połączenie zdobywania wiedzy z przygodą
? Odkrywanie i rozwój talentów oraz inwestycja w lepszą przyszłość młodych ludzi