Cieszymy się z każdego sukcesu naszych uczniów, dlatego chętnie dzielimy się nimi na naszej stronie. Ostatnio uczennica klasy IIIA ? Gabriela Koper ? zajęła I miejsce w II edycji Turnieju United Dance Arena w Mogilnie. Gabrysia zaprezentowała taniec HIP ? HOP w duecie z koleżanką, w kategorii wiekowej 9 ? 10 lat. Gratulujemy i życzymy dalszych tanecznych sukcesów.
Szanowni Państwo,
zgodnie z zaleceniem MEN oraz GIS przekazujemy informację dotyczącą postępowania w związku z ekspansją wirusa COVID- 19
1.Jak się zabezpieczyć przed koronawirusem?
Wirus przenosi się drogą kropelkową. Aktualnie nie ma szczepionki przeciw nowemu koronawirusowi. Można natomiast stosować inne metody zapobiegania zakażeniu, zaprezentowane poniżej. Metody te stosuje się również w przypadku zapobiegania innym chorobom przenoszonym drogą kropelkową np. grypie sezonowej (w przypadku której, szczyt zachorowań przypada w okresie od stycznia do marca każdego roku).
2. Rekomendacje Ministra Edukacji Narodowej
W związku z pojawiającymi się w niektórych krajach przypadkami zachorowań na koronawirusa w trosce o bezpieczeństwo dzieci i nas wszystkich:
a) prosimy rodziców o nie posyłanie przeziębionych i chorych dzieci do szkoły;
b) informujemy, że nie ma powodu do obaw jeśli nie było kontaktu z osobą chorą,
c) apelujemy, jeżeli dziecko wróciło z terenów występowania koronawirusa i ma objawy grypopodobne, aby bezzwłocznie powiadomić najbliższą stację sanitarno-epidemiologiczną, zgłosić się do oddziału zakaźnego lub oddziału obserwacyjno-zakaźnego.
3. Zalecenia
a)często myj ręce
Często myj ręce używając mydła i wody, a jeśli nie masz do nich dostępu, używaj płynów/żeli na bazie alkoholu (min. 60%).
Dlaczego? Mycie rąk ww. metodami zabija wirusa, jeśli znajduje się on na rękach.
b) stosuj odpowiednie zasady ochrony podczas kaszlu i kichania
Podczas kaszlu i kichania zakryj usta i nos zgiętym łokciem lub chusteczką ? natychmiast wyrzuć chusteczkę do zamkniętego kosza i umyj ręce używając mydła i wody, a jeśli nie masz do nich dostępu ? płynów/żeli na bazie alkoholu (min. 60%).
Dlaczego? Zakrycie ust i nosa podczas kaszlu i kichania zapobiega rozprzestrzenianiu się zarazków i wirusów. Jeśli kichasz lub kaszlesz w dłonie, możesz zanieczyścić przedmioty lub dotykane osoby
c) zachowaj bezpieczną odległość
Zachowaj co najmniej 1 metr odległości między sobą a innymi ludźmi, szczególnie tymi, którzy kaszlą, kichają i mają gorączkę.
Dlaczego? Gdy ktoś zarażony wirusem powodującym chorobę układu oddechowego, taką jak COVID-19, kaszle lub kicha, wydala pod ciśnieniem małe kropelki śliny i śluzu zawierające wirusa. Jeśli jesteś zbyt blisko, istnieje ryzyko, że możesz wdychać wirusa.
d) unikaj dotykania oczu, nosa i ust
Dlaczego? Dłonie dotykają wielu powierzchni, które mogą być skażone wirusem. Jeśli dotkniesz oczu, nosa lub ust zanieczyszczonymi rękami, możesz przenieść wirusa z powierzchni na siebie
WIĘCEJ INFORMACJI NA STRONIE:
https://www.gov.pl/web/zdrowie/co-musisz-wiedziec-o-koronawirusie
We wtorek w klasie 2e odbyły się warsztaty ekologiczne z panią leśnik Martyną Skonieczną. W ramach projektu "Cztery pory roku w lesie", przy współpracy z Nadleśnictwem Czerniejewo, uczniowie zapoznali się z warunkami panującymi w lesie zimą. Przypomnieli sobie gatunki ptaków odlatujących i pozostających w Polsce na zimę oraz nazwy zwierząt zapadających w hibernację zimową.
W dniu 11.02.2020 dzieci z klasy Oa odwiedziły wrzesińską cukiernię "Szwarc". Uczniowie zwiedzili zakład od produkcji aż po sprzedaż. Mieli możliwość zapoznania się z pracą cukiernika i samodzielnie mogli udekorować ciasteczka. To był bardzo udany dzień.
17 lutego w klasie 2e była prawdziwa, kocia uroczystość. Tego dnia przypada Międzynarodowy Dzień Kota. Uczniowie poznali historię tego wspaniałego zwierzęcia, zasady pielęgnacji, przeróżne rasy oraz wyposażenie, które jest potrzebne, aby zapewnić kotu właściwą opiekę i pielęgnację. Wspólnie wzięliśmy udział w internetowym quizie o kotach, stając się kocimi ekspertami.
W ramach projektu ekologicznego "Cztery pory roku w lesie", uczniowie klasy 2e zapoznali się z nowymi zasadami dotyczącymi segregacji odpadów. W naszej klasie stanęły sortery na śmieci, do których uczniowie wrzucili przyniesione przez wychowawczynię pozostałości po przedmiotach codziennego użytku.
Ostatni tydzień upłynął w naszej szkole w kolorach czerwieni oraz w atmosferze miłości i przyjaźni. A wszystko to z okazji Walentynek, przypadających dnia 14 lutego. W tym roku świetlica szkolna zorganizowała pocztę walentynkową dla klas 0-3. Przez cały tydzień, w trakcie zajęć świetlicowych ustawiona była czerwona skrzynia, do której uczniowie wrzucali swoje kartki i serduszka, wyrażając w ten sposób swoje sympatie.
Uczniowie klasy 3 c zwiedzili Muzeum Regionalne im. Dzieci Wrzesińskich. Przewodnik przedstawił najodleglejszą historię Wrześni. Dzieci dowiedziały się czym były spowodowane strajki uczniów w szkole we Wrześni. Były to wydarzenia z lat 1901- 1902. Dzieci miały możliwość wysłuchania opowiadania o lekcjach prowadzonych przez pruskich nauczycieli siedząc w ławkach z tamtych czasów. Uczniowie dowiedzieli się także jakie kary stosowano wobec nieposłusznych uczniów.
Podczas zajęć kreatywnych dzieci z klasy 2 c wykonywały rekwizyty do znanych legend, wierszy, a także samodzielnie wymyślonych opowiadań. Wspólna praca przyniosła efekty. Powstały postacie królów, rycerzy, śmiałków, dzieci, a także groźne smoki, potwory oraz warzywa. Uczniowie przygotowywali się do przedstawienia w grupach.
W pierwszym semestrze roku szkolnego 2019/2020 klasa III A brała udział w projekcie edukacyjnym ,,Klimatyczna klasa?. Projekt Ekologia (Klimatyczna klasa) jest jednym z projektów edukacyjnych dla uczniów szkół podstawowych stworzonych przez Fundację Uniwersytet Dzieci. Jest to organizacją non profit, która od ponad 12 lat rozbudza dziecięcą ciekawość podczas sobotnich warsztatów na Uniwersytecie Dzieci oraz w trakcie zajęć szkolnych w ramach programu Uniwersytet Dzieci w Klasie. Dzięki uczestnictwie w projekcie Ekologia (Klimatyczna klasa), dziecko staje się studentem Uniwersytetu Dzieci w Klasie. W prezencie otrzymuje on również specjalny indeks, w którym notuje swoje postępy w nauce.